Σάββατο 7 Απριλίου 2018

Ο Κόσμος σαν ζωγραφιά : Ένα mini πρόγραμμα για την εικαστική τέχνη.

" Ο Κόσμος σαν ζωγραφιά" είναι ένα mini πρόγραμμα που στοχεύει να φέρει τα παιδιά σε μία βαθύτερη επαφή με την εικαστική τέχνη και τους σημαντικούς δημιουργούς της. Το επεξεργαζόμαστε παράλληλα με τα θέματα που αναπτύσσονται στην τάξη και πολλές φορές εμπλέκεται ενεργά μέσα σ' αυτά, όπως λόγου χάρη την οπτική ενός ζωγράφου για τον "Χειμώνα". 

Σε γενικές γραμμές οι στόχοι του προγράμματος είναι:

Γνωστικοί: α. Τα παιδιά να γνωρίσουν τα κυριότερα εικαστικά ρεύματα β. Να έρθουν σε επαφή με τα έργα των κύριων εκπροσώπων αυτών των ρευμάτων, τη ζωή και τα βασικά βιογραφικά τους στοιχεία γ. Να γνωρίσουν τα είδη των χρωμάτων και τις ιδιότητές τους δ. Να εφαρμόσουν δημιουργικά τις γνώσεις που θ’ αποκτήσουν. ε) Να αναπτύξουν στοχαστική κουλτούρα μέσα από την παρατήρηση και την επεξεργασία έργων τέχνης, εν προκειμένω πινάκων ζωγραφικής.
Κοινωνικοί -Συναισθηματικοί: α. Να αναπτύξουν συνεργατικό πνεύμα β. Να ανακαλύψουν τα συναισθήματα που μας μεταγγίζει ο κάθε καλλιτέχνης μέσα από τα έργα του γ. Να ενισχύσουν την αυτοαξία τους μέσα από την παραγωγή και παρουσίαση δικών τους εικαστικών έργων δ. Να εκφραστούν ελεύθερα και να εμπνευστούν.
Ψυχοκινητικοί: α. εξοικείωση - πειραματισμός με τη χρήση διάφορων μέσων και υλικών ζωγραφικής ( πινέλα, λαδοπαστέλ, μαρκαδόρους, σφουγγάρια κλπ ) β. Άσκηση της λεπτής τους κινητικότητας με τη χρήση ψαλιδιού, κολάζ και διάφορων άλλων τεχνικών που θα αναπτυχθούν.
Γλώσσα : α. Να αναπτύξουν ικανότητες προφορικής περιγραφής εκείνου που βλέπουν και κείνου που αντιλαμβάνονται ως μήνυμα του έργου που παρατηρούν. β. Να αποκτήσουν την ικανότητα επιχειρηματολογίας - επεξήγησης των σκέψεών τους. γ. Να επινοήσουν και στη συνέχεια να γράψουν δικούς τους τίτλους για τα έργα τους.
Μαθηματικά: α. Να γνωρίσουν τα σχήματα υπό το πρίσμα της εικαστικής τους απόδοσης β. Να εξασκηθούν στην αρίθμηση αντικειμένων.
Η/Υ: Να έρθουν σε επαφή με τις δυνατότητες των νέων τεχνολογιών, χρησιμοποιώντας προγράμματα ζωγραφικής.

Μέσα στο πλαίσιο του προγράμματος τα παιδιά ενεπλάκησαν σε διάφορες δραστηριότητες. Σας παρουσιάζουμε μερικές από αυτές:


ΤΟ ΞΕΚΙΝΗΜΑ

Ξεκινήσαμε το πρόγραμμα με την αντιπαράθεση φωτογραφιών από την καθημερινή ζωή και πινάκων ζωγραφικής. Ζητήσαμε από τα παιδιά να ξεχωρίσουν τους πίνακες από τις φωτογραφίες και να μας πουν ποιές - κατά τη γνώμη τους - ήταν οι διαφορές μεταξύ τους. Όσο κι αν φαίνεται εύκολο για μας τους ενήλικες να διακρίνουμε τις διαφορές, ο εντοπισμός τους από τα παιδιά δεν ήταν μία εύκολη διαδικασία! Πολλά, μάλιστα, μπερδεύτηκαν να ξεχωρίσουν έναν πίνακα ζωγραφικής από μία φωτογραφία.

Στη συνέχεια τα παιδιά αναγνώρισαν τα υλικά και τα μέσα που χρησιμοποιούνται στη ζωγραφική, εντάξαμε τα χρώματα σε κατηγορίες ( βασικά - συμπληρωματικά χρώματα, ψυχρά - θερμά ) και πειραματιστήκαμε με αναμίξεις χρωμάτων. 

Τέλος ενθαρρύναμε τα παιδιά να δημιουργήσουν δικούς τους πίνακες, ελεύθερου θέματος και να δώσουν έναν τίτλο στο έργο τους.
Αυτό ενθουσίασε τα παιδιά και για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα το Νηπιαγωγείο μας είχε μετατραπεί σε ατελιέ!


 Δέσποινα : Ουράνιο τόξο στη θάλασσα.
 Μαρίνα : Λουλούδια τη νύχτα.
 Ελεονώρα  
 Συνεργατικός πίνακας από Αντώνη και Ελεονώρα.
Συνεργατικός πίνακας από Κων/νο Σ. και Ιάκωβο.
 Δέσποινα : Κύκνος με ξηλομπογιές.
Πετρίνα : Ουράνιο τόξο.
 "Ο μικρός κόσμος του ουράνιου τόξου"
Συνεργατικός πίνακας από Χρύσα - Μαρία.
Μαρίνα
Μαρία - ΕλένηΟυράνιο τόξο.
Μαρίνα : Ύφαλος με πέτρες.
Μελίζα
Δέσποινα
Μαρία :  Ο μαγικός Κόσμος.
Κων/νος & Ιάκωβος :  Λιβάδι με ζεστό ήλιο.
Ιάκωβος : Ουράνιο τόξο.

Φρούτα
Πετρίνα
Χριστίνα : Δέντρο τον Χειμώνα.
Χρύσα
Βαγγέλης : Πλοίο
Ελεονώρα : Η μαμά μου χαμογελάει!
Ιάκωβος : ένα αυτοκίνητο με φωτιά.
Άντώνης : Ένα δάσος.















 Πετρίνα : Καλή Πρωτοχρονιά!
Δέσποινα




























Οι τοίχοι του σχολείου μας γέμισαν χρώματα & αρώματα και αν σκεφτεί κανείς ότι κάποτε ( ήμουν γυμνασιοκόριτσο τότε! ) το κτίριο που στεγάζει το 29ο Ν/Γ Πειραιά είχε χρησιμοποιηθεί σαν γκαλερί, τότε του αξίζει μία αναβίωση!
Η συνέχεια του προγράμματος θα παρουσιαστεί σε επόμενες αναρτήσεις....

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου