Παρασκευή 6 Απριλίου 2018

Στιγμές από την σχολική χρονιά 2017-2018.

Ας κάνουμε μία αναδρομή στις σημαντικές στιγμές που μοιραστήκαμε με τα παιδιά της σχολικής χρονιάς 2017-2018 από την έναρξη της σχολικής χρονιάς μέχρι και τον Απρίλιο 2018.
Στην διάρκεια αυτών των μηνών είδαμε τα νήπια να ωριμάζουν και τα προνήπια να μεγαλώνουν, κάνοντας μικρές και μεγάλες κατακτήσεις σε δεξιότητες, στάσεις και συμπεριφορές.
Είναι για μας μεγάλη ικανοποίηση να παρατηρούμε την επίδραση που έχει η εκπαίδευση στην εξέλιξή τους και φυσικά .... "καμάρι" αφού πρόκειται για τα παιδιά μας!

Κάθε σχολική χρονιά αποτελεί μία αυτόνομη και ανεπανάληπτη διαδικασία, που μόνο σε κάποια επί μέρους σημεία μπορεί να μοιάζει με την προηγούμενη. Αυτό συμβαίνει όχι μόνο γιατί υπάρχουν διαφοροποιήσεις στα θέματα που επιλέγουμε να προσεγγίσουμε με τα παιδιά, αλλά και γιατί τα ίδια τα παιδιά σε καθοδηγούν με τα ενδιαφέροντα ή τις δυσκολίες τους σε προσαρμογές του προγράμματος.

Ας δούμε, λοιπόν, κάποιες απ' αυτές τις στιγμές....

ΕΛΕΥΘΕΡΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

Κατά τις ελεύθερες δραστηριότητες τα παιδιά αρέσκονται να δημιουργούν τα δικά τους παιχνίδια, που τα κατασκευάζουν με τουβλάκια ( πλαστικά και ξύλινα ), πλαστελίνη ή ακόμα και ανασχηματισμό άλλων παιχνιδιών. 
Πρόκειται για μία πολύ δημιουργική διαδικασία καθώς εγείρει τη φαντασία τους, την επινοητικότητά τους, προκειμένου να δώσουν λύσεις σε προβλήματα χώρου - προσανατολισμού, ενώ παράλληλα προάγει την ομαλή συνεργασία μεταξύ τους. 

 Το περίφημο "Πλοίο"! Ανακατασκευάζεται καθημερινά με προσθήκες και επεκτάσεις. Είναι οχηματαγωγό, γι αυτό βλέπεις αυτοκινητάκια σταθερά σε όλα του τα επίπεδα.

Το ξύλινο τρενάκι με γέφυρα που δημιούργησαν τα παιδιά μόνα τους.



Το ξύλινο τρενάκι, τώρα, σε κυκλικές διαδρομές.







Μικρές και μεγάλες πόλεις. Έχει ενδιαφέρον το πλήθος των στοιχείων που τα παιδιά έχουν εισάγει στην σύνθεσή τους.





Εδώ υπάρχει και γκαράζ!













Φωτογραφική μηχανή από πλαστελίνη.


Τούρτες και γλυκίσματα!












ΟΡΓΑΝΩΜΕΝΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΩΝ ΘΕΜΑΤΙΚΩΝ ΕΝΟΤΗΤΩΝ

Οι οργανωμένες δραστηριότητες ενισχύουν τα θέματα που επεξεργαζόμαστε κάθε φορά, με τρόπο βιωματικό και ευχάριστο. Σχετίζονται με ομαδικές κατασκευές, παιχνίδια ρόλων και πειραματισμούς , γι αυτό ήταν πολύ δύσκολο να τις συμπεριλάβουμε όλες. Εδώ θα δείτε κάποιες χαρακτηριστικές.




Αρχή της χρονιάς : ο κ. ΣΕΠΤΕΜΒΡΗΣ φτιαγμένος από χαρτόνι κανσόν, τέμπερες και φυσικά φύλλα πλάτανου.



















ΣΠΟΡΑ: Τα παιδιά φύτεψαν σιτάρι, φακές, φασόλια. Παρακολούθησαν την ανάπτυξή τους και φρόντιζαν καθημερινά γι αυτήν.








Αξιοποιώντας την επέτειο της 17ης Νοέμβρη, μιλήσαμε για τη Δημοκρατία σε αντιδιαστολή με την Δικτατορία. Τα παιδιά βίωσαν ολόκληρη την διαδικασία των εκλογών: Προεκλογικές ομιλίες των υποψηφίων της τάξης, σχηματισμό σειράς για να ψηφίσουν, σταύρωμα των υποψηφίων πίσω από το παραβάν και στο τέλος έριξαν το ψηφοδέλτιο στην κάλπη. Ακολούθησε η καταμέτρηση και η καταγραφή των ψήφων στον πίνακα της τάξης.






Η αυτοσχέδια κάλπη μας.









Τα παιδιά προσεγγίζουν τον Χειμώνα μέσα από τις αισθήσεις.
Όραση, ακοή, γεύση και αφή συνδέονται με την εποχή, προσδίδοντας έτσι τα χαρακτηριστικά της.
Οι απαντήσεις των παιδιών αποτυπώθηκαν στα "συννεφάκια της σκέψης".   




ΖΏΑ ΤΩΝ ΠΑΓΩΝ. 
Τα παιδιά συνέθεσαν το περιβάλλον  των ζώων των πάγων, αποδίδοντας στον αρκτικό ουρανό το Βόρειο Σέλας, ύστερα από παρακολούθηση σχετικού βίντεο για το φαινόμενο.


 ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ : Απεικόνιση των Θεών του Ολύμπου σε χαρτί του μέτρου. Ο χρωματισμός έγινε με σφουγγαράκια, προκειμένου να αποδοθεί το ομιχλώδες τοπίο.



ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ : Επεξεργαστήκαμε τα συναισθήματα με διάφορους τρόπους ( διερεύνηση των αρχικών σκέψεων των παιδιών, ανάγνωση βιβλίων, παιχνίδια ρόλων κλπ ) Εστιάσαμε στον θυμό, κουβεντιάζοντας με τα παιδιά  τους κατάλληλους τρόπους για να τον διαχειριστούμε ( τεχνικές χαλάρωσης ), αλλά και να τον εκφράσουμε, αφού κανένα συναίσθημα δεν είναι "κακό"!

Κατασκευή .... Θυμόμετρου!

Γωνιά συναισθημάτων για στιγμές απομόνωσης και συζήτησης με τη δασκάλα.
Μάσκες συναισθημάτων.




















 Απόκριες : Αφρικανικές μάσκες.

























Ομαδική εργασία που απεικονίζει το ηλιακό μας σύστημα, κατά την επεξεργασία του θέματος "Διάστημα"


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου