Σάββατο 23 Αυγούστου 2014

Η αληθινή τέχνη θέλει νηπιακή φαντασία!

Οι προσεγγίσεις των παιδιών με την τέχνη είναι ποικιλόμορφες και περιλαμβάνουν από την επεξεργασία μεγάλων έργων τέχνης μέχρι την προσωπική δημιουργία, κάνοντας χρήση υλικών που είτε για τους ενήλικες θεωρούνται άχρηστα είτε η αρχική χρήση τους είναι διάφορη από τον τρόπο που τα χειριζόμαστε στο νηπιαγωγείο προκειμένου να δημιουργήσουμε ένα καλλιτέχνημα. Έτσι για παράδειγμα χάρτινα κουτιά από γάλα με λίγη φαντασία και χρώμα, μπορούν να μετατραπούν σε πολυκατοικίες ή τα καπάκια τους σε ρόδες ενός τρένου.
Τα παιδιά χαίρονται ιδιαίτερα να δημιουργούν μικρά καλλιτεχνήματα για πολλούς λόγους. Πέραν της τέρψης που προσφέρει το "ωραίον", το αρμονικό, το πολύχρωμο, τα παιδιά κατασκευάζουν για να εξυπηρετήσουν και προσωπικές τους ανάγκες παιχνιδιού, όπως λχ. συμβαίνει με την κατασκευή κούκλας, που στην συνέχεια θα την παίξουν! Νιώθουν ότι αυτό είναι προιόν της φαντασίας τους, κατάδικό τους, που μπορούν να το εμπλουτίσουν ή να το μεταλλάξουν ανά πάσα στιγμή. Με τις κατασκευές επιδιώκουμε, επίσης, να απελευθερώσουμε συναισθήματα και ιδέες, που μπορούν να βρουν δημιουργική διέξοδο.

Παρακάτω σας παρουσιάζουμε μερικά από τα έργα των παιδιών τις σχολικές χρονιές 2011 - 2012 και 2012 - 2013.

 Το Φθινόπωρο μπήκε. Το δεντράκι της τάξης μας περιμένει να γεμίσει με τα πρώτα φθινοπωρινά του φύλλα σε πορτοκαλί, κόκκινο, κίτρινο και καφέ.
Τα παιδιά έκοψαν τα φύλλα και στην συνέχεια τα ζωγράφισαν με κηρομπογιές, που πρόσθεσαν μία ανάγλυφη αίσθηση.










Ομαδική εργασία μέσα στα πλαίσια του θέματος για τα ζώα της φάρμας. Το κεφάλι και τα πόδια της κοτούλας μας, φτιάχτηκαν από μικρά μπαλάκια γκοφρέ χαρτιού, στην ουρά κολήθηκαν πούλιες και το κύριο σώμα καλύφθηκε... από τι νομίζετε; Από φλούδες κρυμμυδιών!









 


 

 Μία μικρή ιστορία που διαβάσαμε για την Κυρία Ανακύκλωση, έγινε η αφορμή να ζωντανέψουμε τους ήρωες του βιβλίου, κατασκευάζοντας τις αντίστοιχες κούκλες. Τα παιδιά χωρίστηκαν σε μικρότερες ομάδες, που η κάθε μία ανέλαβε να ζωγραφίσει, να κόψει και να ντύσει από 1-2 ήρωες. Δεν έγινε καμία παρέμβαση από την πλευρά των εκπαιδευτικών, παρά μόνο στα σημεία που υπήρχαν αντικειμενικές δυσκολίες. Όταν οι κούκλες μας ετοιμάστηκαν, παίξαμε μαζί τους την ιστορία του βιβλίου, με σενάριο νηπιακής εμπνεύσεως!


 Άνοιξη! Πώς να την μυρίσεις μες τη πόλη; Γι αυτό την φέραμε στο σχολείο μας, δημιουργώντας έναν μεγάλο πίνακα ζωγραφικής που είχε ενσωματωμένες πεταλούδες, πασχαλίτσες, μηρμύγκια και κάμπιες, που κόπηκαν και χρωματίστηκαν από τα παιδιά. Μία άλλη ομάδα ανέλαβε τα πινέλα που αναπαράστησαν τον κήπο και τον ουρανό. Ο πίνακας είχε μία ακόμη πρωτοτυπία: Τα έντομα της Άνοιξης δραπέτευαν απ' αυτόν και γέμισαν τους τοίχους μας!




Πάσχα! Ανάμεσα στις πολλές πασχαλινές κατασκευές, είπαμε να παρακάμψουμε λιγάκι τη νονά και να δημιουργήσουμε δικές μας λαμπάδες!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου