Πέμπτη 14 Αυγούστου 2014

Η καθημερινότητά μας...

Η ζωή στο Νηπιαγωγείο -εξ ορισμού και από την φύση της - έχει καταδικάσει τη ρουτίνα. Είναι ο τόπος της χαράς, του παιχνιδιού, της συνάντησης των φίλων, της ανάπτυξης των πρώτων κοινωνικών δεξιοτήτων. Στο Νηπιαγωγείο μαθαίνουμε παίζοντας και συμμετέχοντας στην οργάνωση αυτής της ζωής. Ωστόσο κάποιες μικρές καθημερινές ρουτίνες, που έχουν συμφωνηθεί και αναγνωριστεί από την αρχή της σχολικής χρονιάς, είναι απαραίτητες προκειμένου αυτή η ζωή να γίνει ευκολότερη.

Μερικές από αυτές αφορούν τι κάνουμε και ποιά ώρα μπορούμε να το κάνουμε, όπως: 

08:00 - 08:15... πρωινή προσέλευση

08:15 - 09:45... ελεύθερες δραστηριότητες στις γωνιές. Αυτό σημαίνει ότι τα παιδιά επιλέγουν μία από τις οργανωμένες γωνιές, που είναι εφοδιασμένες με εκπαιδευτικό υλικό και παιχνίδια και απασχολούνται μ' αυτό που τους ενδιαφέρει περισσότερο και με όποιο τρόπο εκείνα θέλουν.
 Στις ελεύθερες δραστηριότητες τα παιδιά αλληλεπιδρούν με τους φίλους τους, δημιουργούν από κοινού, συνεργάζονται και το κυριότερο είναι μία θαυμάσια ευκαιρία για να μάθουν να λύνουν τις διαφορές τους με ηρεμία και αμοιβαία παραχώρηση. Η έννοια του δικαίου, οικοδομείται και διασαφηνίζεται εδώ!















08:45 - 10: 00: Συγκέντρωση στην παρεούλα και ανάπτυξη διαθεματικών δραστηριοτήτων. Η παρεούλα είναι ο κοινός τόπος συνάντησης της ολομέλειας. Στην παρεούλα συζητάμε, εκφράζουμε παράπονα, παρουσιάζουμε συναισθήματα και αναπτύσσουμε τα θέματα που διερευνούμε. Τα θέματα αυτά συνδέονται με το ανθρώπινο και φυσικό περιβάλλον, όπως είναι η γνωριμία μας με τις εποχές του χρόνου, οι δραστηριότητες των ανθρώπων ανά εποχή, τα ζώα, το σώμα μας, η διατροφή μας, ο πολιτισμός κ.λ.π.. Τα θέματα αυτά έχουν την μορφή σχεδίων εργασίας, που άλλοτε επιλέγονται από τις εκπαιδευτικούς και άλλοτε από τα ίδια τα παιδιά. Ανεξάρτητα όμως από την επιλογή του θέματος, βασικό κριτήριο και προυπόθεση για να προσεγγίσουμε τα θέματα αυτά είναι το ενδιαφέρον των ίδιων των παιδιών, που η συμμετοχή τους ενθαρρύνεται να είναι ενεργή, να εκφράσουν τις απορίες τους και το τι θέλουν να μάθουν.

10:00 - 10:30 ... παίρνουμε το πρωινό μας.

10:30 - 11:15 ... παίζουμε! Ώρα διαλείμματος!

11:30 - 12:15 ... Συγκέντρωση στην παρεούλα. Αυτή είναι μία ώρα στην οποία μπορεί να συνεχιστεί η ανάπτυξη των διαθεματικών δραστηριοτήτων, να διαβάσουμε ένα παραμύθι, να τραγουδήσουμε, να έρθουμε σε επαφή με τη τέχνη, να πειραματιστούμε με υλικά, να παίξουμε ψυχοκινητικά παιχνίδια, να δραματοποιήσουμε μία ιστορία ...

12:15 - 12:45 ... Ξαναπαίζουμε! Δεύτερο διάλειμμα!

12:45 13:30 ... Προετοιμασία μεσημεριανού γεύματος και γεύμα. 

Η ώρα αυτή δεν είναι μια νεκρή παιδαγωγικά ώρα. Είναι η καταλληλότερη στιγμή για να μάθουμε πώς φερόμαστε σε ένα "τραπέζι" με συνδαιτημόνες!









13:30 - 14:30 ... Ώρα χαλάρωσης και ύπνου, συνοδεία παραμυθιού, φυσικά!

Δύσκολο το δίπλωμα των σεντονιών, αλλά με παρέα γίνεται ευκολότερο...











14:30 - 15:30... Τακτοποίηση των προσωπικών ειδών ( σεντόνια, κρεβατάκια ύπνου κ.λ.π.), συγκέντρωση της ολομέλειας στην παρεούλα και αποτίμηση της μέρας μας. Τι μάθαμε, τι δεν μάθαμε, τι μας δυσκόλεψε, τι δεν καταλάβαμε, τι μας έκανε να χαρούμε. Σ' αυτό το σημείο θα συζητήσουμε και τον προγραμματισμό της επόμενης μέρας.

14:45.... Αποχώρηση.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου